Rok 2021 - KČT Jablonné nad Orlicí

20. 11. 2021 Bystřec - křapáčové hody

13 turistů  delší  trasa 10km +  3km do Jablonného
  14 turistů  kratši  trasa  přimo do  Bystrce   3km a zpět

Tento den, kdy počasí  nebylo ideální na  výletování, jsme vyrazili z Jablonného směr Malův kopec. Sluníčko  jsme sice celou  cestu  ani nezahlédli, ale  měli  jsme  štěstí, silný déšť se  nám  také  vyhnul. Cesta  by  se  dala  nazvat  putováním mezi  stromy. Na Maláku  jsme  se  vyfotili  u  pomníku neznámého lyžaře. Odtud jsme došli k Malovým lípám. Přes Bysříčko  jsme došli k Jožkově lipce. Naše cesta  vedla vedla  podél památného stromu v Bystrci - druhý největší strom po Vejdových lipách v okolí. A  už  nás  čekali  jen  křapáče, bramborové placky a lokše  v  hospodě U Špičáků. Občerstvení  bylo  výborné. Za  tmy  jsme  se vrátili  do Jablonného….

Účastníci: Moravcová, Schnaubertová, Schnaubertová, Fendrichová, Krátký, Matyáš, Matyášová, Jasanská, Faltusová, Faltusová, Kosková, Kořínek, Prachařová, Doležalová, Krčmářová, Aplová, Krátká, Prokopcová, Tomaniová, Libichová, Libichov, Hanusová, Hanusová, Chládek, Chládková, Krátký, Krátká

30. 10. 2021 Staročeské posvícení v Jamném nad Orlicí

Na výborové schůzi jsme se rozhodli, že se v sobotu 30. 10. budeme držet poblíž domova a navštívíme akci Staročeské posvícení v Jamném. Šli jsem přes Hradiska, kousek po Jiráskově cestě a z ní odbočili na spojovací silnici z Orliček a pokračovali až na horní Jamné, kde začínal posvícenský průvod. Bylo veselo, spousty masek, hrála muzika, nechybělo občerstvení. Někteří vydrželi až do cepování kohouta. Pak jsme se postupně vydávali domů do Jablonného.
  25 turistů ušlo 11 km.

Výlet vedla Z.Kosková
  Foto M.Fendrichová

16. 10. 2021  Jablonné nad Orlicí - Mladkov

Procházku z Jablonného do Mladkova jsme podnikli přes Celné, kde jsme opékali špekáčky.
  Bylo nás asi 15. Počasí bylo ze začátku mlhavé a vlhké, dosti nepříjemné, to se ale změnilo kolem oběda, kdy vysvitlo příjemné sluníčko. Tento výlet se zdál pro turisty příjemným a vydařeným.

03. 10. 2021 Ramzová - Dalimilova rozhledna

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

02. 10. 2021 Slavnostní otevření stadionu

28. 09. 2021 Mladkov - Suchý Vrch - Králíky

11 našich turistů se vydalo z Mladkova na poměrně náročnou cestu 24 km. Důvodem  pro zařazení této trasy do našeho programu byl úkol přijatý od Oblastního výboru KČT v Pardubicích.
  V červnu příštího roku se uskuteční celostátní akce Stezka Českem. Na severní trase bude náš odbor zajišťovat pro turisty etapu z Mladkova do Králík. Na své „kůži“ jsme si ověřili průchodnost celé cesty
i když vede celá po turistickém značení. Zastavili jsme se v Kramářově chatě na dopolední svačinku a v Poutním domě na Hoře Matky Boží na pozdní oběd.
  Počasí nám opět přálo. V nejvyšších polohách mlha ale teplo. Odpoledne vysvitlo sluníčko.
  U rozhledny Val jsme přehlédli nevěřícně okruh hor a údolí, který jsme prošli.
  Odjezd vlakem z Králík podle předpokladu po 17 hod.

Foto: Fendrichová Marta
  Výlet vedl a zapsal :  Krátký Jaroslav

18. 09. 2021  Lichkov – Králíky

Po příjezdu do Lichkova v 10.30 hod. jsme po neznačené polní cestě došli na hranici. Dali jsme se loukou podél hranice a pak po zelené tur. značce  přešli na  polskou stranu, kde se z nás na chvíli stali průzkumníci pro boj ve vysoké trávě.
Ale úsek nebyl dlouhý – cca 10 m.
Došli jsme na hraniční přechod v Dolní Lipce. Posvačili jsme na odpočívadle a šli dál po silnici a po napojení na červenou tur. zn.  jsme prošli okolo SOU do Králík.
Tam nás 4 turisté opustili a ostatní jsme šli do Království sov. Zjistili jsme, že o sovách „ vůbec nic „ nevíme. Vyprávění o nich a jejich životě nás velice zaujalo.
Všem se nám to moc líbilo.
Po občerstvení ve městě jsme v 16,13 hod. odjeli domů.
Počasí bylo přijatelné, bez deště.
Turistů se zúčastnilo 14.

Výlet vedla a zapsala Marta Fendrichová

04. 09. 2021 VYHLÍDKOVÉ VRCHOLY 2021

45. Vyhlídkové vrcholy.

4. září 2021 uspořádal odbor KČT Jablonné nad Orlicí 45. ročník tradičního pochodu Vyhlídkové vrcholy.
  Start i cíl byly opět u radnice. Současně probíhal na náměstí Medový jarmark, který organizuje Odbor kultury Městského úřadu. Souběh obou akcí se potvrzuje jako zdařilý pro všechny návštěvníky. Počasí vždy ovlivňuje návštěvnost akcí pořádaných pod širým nebem. Tentokrát byli organizátoři a návštěvníci nadmíru spokojeni. Bylo krásné Mariánské léto.
  Celkem se pochodu na jednotlivých trasách zúčastnilo 506 turistů od nejmenších dětí až po letité turisty / včetně organizátorů na 11 zastaveních Pohádkové cesty, v prostoru startu a cíle a na kontrolách/. Tak jako v posledních létech byla dominantní návštěvnost na Pohádkové cestě, které se zúčastnilo  144 dětí se 126 dospělými.
  Na dalších trasách byla tato účast:  10 km  --  65, 16 a 29 km  -- 57, 18 km – 42, cyklo – 29, organizace Pohádkové cesty – 22, ostatní org. v prostoru startu a cíle a na kontrolách – 21.
  Ve stánku byla ke shlédnutí výstavka k výročí 100 let od vyznačení horské Jiráskovy cesty z Nového Města  nad Metují do Jablonného nad Orlicí. Červeně značená cesta byla později prodloužena do Broumova a Litomyšle. Autorem výstavky je  ved. odboru KČT z Českých Petrovic Martin Hovad, kterému děkujeme za ochotu a prezentaci.
  Dále za odbor KČT děkujeme Městu Jablonné nad Orlicí za finanční podporu akce, odboru kultury MěÚ za spolupráci, Sboru dobrovolných hasičů za zapůjčení potřebného vybavení.
  Závěrem patří poděkování všem rodičům s dětmi, turistům, organizátorům z řad členů odboru KČT i dobrovolníkům, kteří  se zasloužili o úspěšné konání 45. Vyhlídkových vrcholů.
  Zveme Vás všechny na příští  46. ročník 3. září 2022.

Foto zajišťovali: Marta Fendrichová, Iva Schnaubertová, Iva Jandová, Lukáš Riznič
  Zapsal: Jaroslav Krátký

21.8. 2021   Rozhledna Bukovka

Rozhledna Bukovka byla postavena v roce 2016, ale teprve teď se nám podařilo ji navštívit. Rozhledna je sama o sobě krasavice, její pata je obložena gabiony a kovová kostra je opláštěna dřevem, takže krajinu zdobí a nehyzdí jako některé kovové rozhledny. Výhled z ní je fantastický, kolem dokola jsme viděli celé pásmo Jeseníků,  Kamenný vrch,  Háj a Brusnou s rozhlednami, Lázek, Smrk, hřebeny Kralického Sněžníku a i obce Velké Losiny, Rapotín,  Šumperk a další. Cestou z nádraží Petrov n.Desnou na rozhlednu nám krásné letní počasí dovolilo vyzkoušet atrakci Lesní Balneo, kde jsme se ozdravili chůzí po kamíncích a v korytech se studenou vodou. Náš cíl byly Velké Losiny, někteří z nás se ještě stavili v Rapotíně v muzeu zaniklé sklárny.  V Losinách jsme se naobědvali a výlet zakončili kafíčkem a něčím sladkým v cukrárně.
  18 turistů ušlo 12 kilometrů.

Výlet vedla Z.Kosková        Foto M.Fendrichová

07. 08. 2021 Malá Skála

V počtu 50. turistů jsme ráno v 6. 00 hod. odjeli autobusem směr Turnov. Po příjezdu na Malou Skálu jsme se rozdělili do dvou skupin, podle náročnosti tras. Většina si nás vyšlápla pěkný kopec do skalního bludiště – Chléviště, kde jsou úžasné skály se spoustou vyhlídek do okolí. Poté jsme prošli Besedickými skalami a méně obtížným sestupem se vrátili na Malou Skálu.Dobře jsme poobědvali v historické budově Boučkova statku a protože času bylo ještě dost, někteří si to vyšlápli ještě na Pantheon, někdo navštívil galerii Josefa Jíry a někdo již jen tak relaxoval. Druhá skupina šla nejprve na Pantheon. Po obědě si ještě vyšli podél Jizery do obce Líšný.
  Celkem jsme našlapali od 6 do 11 km.
  Počasí bylo krásné, slunečné.
  Se zastávkou na benzince v Hořicích a nákupem tradičních Hořických trubiček jsme dorazili domů cca v 19.30 hod.

Zájezd vedla a zapsala Marta Fendrichová

31. 07. 2021 Zlaté Hory - Rejvíz

17. 07. 2021 Králický Sněžník

Tradiční výstup na Králický Sněžník jsme se v hojném počtu vydali vlakem do Starého Města pod Sněžníkem, dále jsme pokračovali autobusem do Stříbrnice. Ze Stříbrnice jsme začali strmě stoupat na Chatu na Návrší, kde jsme se občerstvili. Po menším odpočinku jsme pokračovali směrem na Sněžník. Cesta byla příjemná, sluníčko kásně svítilo až na samý vrchol. Začali jsme se pomalu toulat a čas nám rychle ubýhal. Z vrcholu jsem turisty zavedl na původní turistickou cestu z dřívějších let, čas nás ale začal pomalu tlačit a ještě nás přepadl hlad – museli jsme se občerstvit. Potom jsme začali pospíchat směrem Bábuša Podbělka na Dolní Moravu. Atmosféra začala houstnout a z pěkného výšlapu na Sněžník se pomalu stával horor. První autobus nám ujel a tak jsme byli odkázáni čekat na další spoj, který nás naštěstí vysvobodil za 45 minut.
  Oproti plánovaným 20km, se cesta prodloužila o 3500m.

09. 07. 2021 Posezení na stadioně

05. 07. 2021 Javorník - Borůvková Hora

5. 7. Jsme podnikli výlet na hodně vzdálené místo od Jablonného. Vydali jsme se zdlouhavou cestou vlakem do Javorníku, odkud jsme šli pěšky hodně náročnou dlouhou cestou směrem na Borůvkovou Horu. Výletu se účastnily i děti. I přes složitý sestup ve složitém terénu a přes velkou únavu turistů jsme všichni dorazili do cíle – k vlaku, a opět jsme absolvovali dlouhou cestu vlakem zpět do Jablonného.

Všem děkuje Karel.

27. 06. 2021 Štíty - Cotkytle - Lázek - Albrechtice - Lanškroun

17 našich turistů se zúčastnilo výletu na Lázek. Vlakem do Králík, poté mikrobusem fy Beran do Štítů a dále pěšky.
  Krátce jsme si prohlédli pěkně upravené náměstí, navštívili jsme  kostel Nanebevzetí Panny Marie, prošli jsme kolem Acrobat parku Aleše Valenty a stoupali jsme do obce Cotkytle a na Lázek 714 m n. m. Po občerstvení v chatě nás čekal mírný sestup do Lanškrouna. Cestu jsme si zpříjemnili zastavením v bývalém mlýně v údolí Hraničního potoka a přes Albrechtice zbýval poslední úsek do Lanškrouna. V cíli zbyl ještě
čas na závěrečné schlazení pěnivým mokem.
  Link. autobusem jsme odjeli po půl čtvrté do Jablonného  nad Orlicí.
  Celkem jsme ušli cca 18 km, počasí bylo velmi pěkné, polojasno, teplo.

Výlet vedl: Krátký Jaroslav
  Foto zajišťovala : Fendrichová Marta

19. 06. 2021 Ramzová - Šerák - Keprník

Uspořádaný výlet z Branné podél Šeráku na Keprník a Vozku se konal za účasti 11 turistů. Ušli jsme zhruba 20 km za pěkného počasí. Díky počasí a všech zúčastěných turistů se výlet vydařil.

05. 06. 2021  Jablonné nad Orlicí – Rokytnice – Žamberk

24 turistů odjelo v dopoledních hodinách cyklobusem do Rokytnice. Odtud jsme se vydali po žluté turist. značce do našeho cíle. Cesta nás vedla sřídavě loukou i lesem, pak přes řeku Rokytenku až do Žamberka. Podél Divoké Orlice jsme došli k restauraci na Babetě, kde nás čekalo vytoužené občerstvení. Počasí bylo slunečné i dosti teplé, takže pivko jen zasyčelo. Docházeli jsme sice již za bouření, ale bez deště. Ten se spustil, až když jsme byli v restauraci a přestal před naším odchodem. Tak jsme suchou nohou došli opět na autobus a domů jsme přijeli před 17. hod.
  Ušli jsme 11 km.

Výlet vedla a zapsala Marta Fendrichová

23. 05. 2021 Nad Kunčicemi

Letošní  květen jsme si už všichni zvykli, že není jeden bez deště, takže ani nevalná předpověď na nedělní odpoledne  neodradila 25 turistů od pěšího výletu. Nakonec jsme přečkali jen krátkou májovou přeháňku a pak si užívali cestou nad Kunčicemi pěkných výhledů do kraje. V cíli cesty jsme si konečně poseděli u piva na zahrádce U Forchů.
  Ušli jsme 8 km.

Výlet vedla Z. Kosková
  Foto L. Riznič

16. 05. 2021 Jablonné n. O. - Bystřec

V neděli 16. května 2021 se 23 našich turistů sešlo ve 13 hod. u koupaliště, aby se vydalo na první vycházku po téměř 7 měsících pauzy způsobené pandémií Covid.
Naše cesta vedla údolím Hradiska, dále přes lávku překlenující Orličkovský potok, výstupem na silnici č.11,  jezírko Vávrovka, obcí Bystřec k restauraci U Špičáků.
S občerstvením „okénkem“ jsme byli spokojeni. Po odpočinku jsme se vydali po modré TZ přes Cikánský kopec do Jablonného nad Orlicí.
  Počasí bylo i přes pesimistické předpovědi velmi pěkné, pravé turistické.
  Celkem jsme ušli cca 9 km.