Rok 2022 - KČT Jablonné nad Orlicí

Rok 2022

Foto + komentáře

04. 12. 2022 Poslední kroky - Kašparova chata

A nadešel čas na poslední letošní výlet… Závěr turistické sezóny se nám zkomplikoval několika přesuny termínů výletů. Nakonec jsme stihli vše a na ten poslední výlet po ošklivé sobotě nám „zbyla“ neděle s parádním počasím, i sluníčko nám zasvítilo na cestu. Na Kašparovu chatu jsme vystoupali cestou kolem bunkrů.  Na chatě jsme místní trochu zaskočili počtem 34 turistů místo avizovaných 15, ale vše zvládli a obsloužili nás k plné spokojenosti. Dolů k vlaku jsme sešli po červené turistické a ještě jsme se stavili v Mladkově u jejich krásného osvíceného rostlého smrku.

Ušli jsem 8 km.

27. 11. 2022 Jamné nad Orlicí

Tuto pozdně podzimní neděli jsem již tradičně naplánovala jen k malému výšlapu do Jamného n.O., do příjemného prostředí hospůdky u Moravců.
  Jelikož pár dní předem pršelo a v Edenu by bylo moc bláta, trasu jsem trochu pozměnila. A ještě jak naschvál mne doběhla podzimní viroza, a tak jsem o vedení požádala Oldu Černohouse.
  Počasí bylo v neděli příjemné, místy i slunečné. Sešlo se 35 turistů, kteří ušli cca 5 km.
  Důležitější bylo tentokrát, ale posezení u dobrého jídla a pití s přáteli.

Výlet naplánovala Marta Fendrichová, ale vedl Olda Černohous

Foto: Mirko Matyáš a Olda Černohous

12. 11. 2022 Branná

Výlet proběhl 12. 11. 2022 směřoval z Branné na Ostružnou, druhá trasa vedla z Branné na Daliminovu rozhlednu dále na Paprsek a do cílé na Ramzovou.
  Celkově nás bylo 6, ale rozdělili jsem se na skupinky po třech turistech.Počasí bylo super a nálada též.

Za výlet děkuje Karel Kaplan.

05. 11. 2022 Okolo Bystřece

Odpolední vycházky se zúčastnilo 31 turistů.
  Území sousední Bystřece se svými 18 km čtverečními nabízí množství turistických procházek po lesních i polních cestách. Z vyšších míst jsou pěkné výhledy do vnitrozemí. V teplém i když oblačném počasí to prožívali naši turisté. Posezení na občerstvení v pohostinství U Špičáků bylo příjemnou tečkou v turistickém odpoledni. Návrat do Jablonného po nové silnici již v šeru podvečera byl bezproblémový.
  Celkem jsme ušli 12 km.

Foto:  Fendrichová  Marta

Vycházku vedl a zapsal:  Krátký Jaroslav

Andrlův chlum 29. 10. 2022

V tuto poslední říjnovou sobotu počasí absolutně neodpovídalo datumu v kalendáři. Bylo slunečno a teplo, tak se na start výletu dostavilo 31 turistů.  Trasu z Dlouhé Třebové na Andrlův chlum jsme zvládli v čase tak akorát vhodném na dobrý oběd v chatě Hvězda. Po něm jsme Řehořovým dolem sestoupili do Ústí a přes náměstí došli do nedávno zrekonstruovaného parku za kostelem. V meditační kapli jsme si rozezněli 7 trubicových zvonů a parkem jsme prošli k Roškotovu divadlu a došli na nádraží.

Ušli jsem asi 10 km.

15. 10. 2022 Ramzová - Šerák

15. 10. 2022 jsem chtěl pořádat  výlet Ramzová Obří skály Šerák to se nakonec neuskutečnilo, kvůli špatnému počasí a skupinka si změnila trasu na Paprsek a Staré Město pod Sněžníkem.
  Účastnilo se nás 7 turistů, počasí se bohužel nevydařilo. Vzdálenost byla přibližně 17km.

Za učast děkuje Karel Kaplan

08. 10. 2022 Potštejn – Bohousová

Po příjezdu do Potštejna jsme vyrazili do krásné podzimní přírody. Cestou lesem došlo i na nemalý sběr hub.
  Přes trochu blátivou cestu jsme došli k vysílači Chlum a pokračovali lesem do Rybné nad Zdobnicí, kde jsme se občerstvili výbornými padanými jablky.
  Po příchodu do Záchlumí jsme si v restauraci Fontána dali oběd, pivečko a po16. hodině jsme spokojeně odjeli domů.
  Počasí bylo příjemně podzimní, polojasné a teplé.
  Sešlo se 22 turistů.

Výlet vedla a zapsala Marta Fendrichová

24. 09. 2022 Hořice

Dnes ráno jsme odjížděli za tmy, cestou jsme 3x přestoupili a byli jsme v Hořicích. Cestou z nádraží jsme obhlíželi jednotlivé sochy, které byli podél silnice. Na náměstí v muzeu jsme získali různé prospekty, mapky a razítka do notýsků a mohli jsme vyrazit za sochami. Na dnešní den jsem měl připravené dva okruhy. První okruh jen za sochami a druhý okruh, trochu delší s výšlapem okolo Hořic. Jelikož bylo pěkné počasí, tak jsme se na náměstí rozhodli pro delší trasu. Po zelené trase jsme vyšli k Masarykově věži samostatnosti nad Hořicemi, která sloužila jako vyhlídková věž. Byly z ní vidět Krkonoše a Orlické hory. Dále jsme prošli okolo startovní a cílové věže při moto-cyklových závodech 300 zatáček Gustava Havla. I zde bylo několik samostatných soch. Další zastávka byla na oběd v Dachovech. Restaurace byla pěkná a oběd dobrý, tak nám paní Milada Kolářská koupila kořaličku, protože měla druhý den narozeniny. Pak se nám šlapalo úplně nádherně. Prošli jsme okolo moc pěkného koupaliště v Dachovech, dále okolo pramene Kalíšek až k lomu Svatého Josefa. V dnešní době se v lomu netěží, ale lom se používá na sochařské sympozium, kde vznikají nové sochy. I my jsme práci sochařů viděli. Další cesta do Hořic byla lemována jednotlivými sochami až jsme došli k sochařskému parku Svatého Josefa, kde bylo velké množství soch k prohlížení. Další zastávka byla ve výrobně Hořických trubiček, kde jsme si trochu odpočinuli, dali si kávu a trubičky a pokračovali do dalšího sochařského parku Sv. Gotharda a k portálu hřbitova v Hořicích. Byli zde sochy Sv. Gotharda, Jana Žižky, Jana Nepomuckého. Další sochy byly ve Smetanových sadech např. Bedřich Smetana, Mikoláš Aleš, Antonín Dvořák, husité, Jánošík, Tyrš a další. Když jsme došli zpět na náměstí, tak nám zbyla chvilka času, někteří zůstali na náměstí, někteří se stavili v místním pivovaru a pak honem na nádraží.
  Bylo krásné počasí, dobrá viditelnost a v pohodě jsme ušli 15,5 km. Domů jsme se vrátili po 19. hodině. Škoda, že bylo jen osm turistů.

Akci vedl Černohous Oldřich

10. 09. 2022 Zájezd Vranov nad Dyjí

Na zájezd jsme vyrazili v sobotu v 5.00 hod. ráno. Po příjezdu do Vranova nad Dyjí jsme se po ubytování v turistické ubytovně a po malém odpočinku vydali na prohlídku zámku, který je po rekonstrukci opravdu nádherný.
  Původně románskogotický hrad je poprvé připomínán v r. 1100. V r. 1665 byl po požáru přestavěn hrabaty Althannovými do dnešní podoby. V 18. století ho získali polští Mniszkové.
  Po obědě V Country Saloonu jsme  odešli na hráz a pláž. Někteří ještě podnikli plavbu lodí po přehradě a večer jsme poseděli u vínka, piva či burčáku na ubytovně. K dobré náladě nám zahrál Zdeněk Kolářský na kytaru.
  Druhý den jsme po společné snídani šli přes Zadní Hamry národním parkem Podyjí. Na protějším břehu Dyje se tyčí Hamerské vrásy, které jsou přírodní památkou. Stáří skalních útvarů se odhaduje na 795 mil. let
a vrásy jsou v rozmezí od pár cm až do 30 m. Po přechodu visuté lávky jsme se rozdělili na 2 party. Jedna se vracela do Vranova a druhá, v počtu 11. turistů šla přes Čížov do Rakouska. V Čížově jsme si prohlédli pozůstatky „ železné opony“ a přes vyhlídku Hardegg jsme pokračovali přes dělící most do Rakouska. Podél Dyje s výhledem na hrad Hardegg jsme se vrátili do Čížova, kde jsme se v hospůdce u Švestků posilnili a vyrazili na cestu k domovu.
  Počasí bylo celkem teplé, polojasné a deštík je chvilkový.
  Zájezdu se zúčastnilo 27 turistů.
  Za dva dny jsme celkem ušli cca 25 km.

Zájezd vedla a zapsala Marta Fendrichová

03. 09. 2022 Vyhlídkové vrcholy

46. Vyhlídkové vrcholy.

3. září 2022 uspořádal odbor KČT Jablonné nad Orlicí 46. ročník turist. tradičního pochodu Vyhlídkové vrcholy. Start i cíl byly opět u radnice Města. Současně probíhal na náměstí Medový jarmark s kulturním programem, který organizuje odbor kultury MěÚ. Počasí oběma akcím přálo. I když máme v názvu akce pro turistiku přiléhavé označení, musíme po zkušenostech z minulých let přiznat, že turistů na delších trasách ubylo. Dominantní co se týče účasti je Pohádková cesta pro rodiče s dětmi. Pro letošní ročník byla zvolena nová grafika všech tisků. Podle ohlasů zúčastněných byly zdařilé pamětní listy pro děti a pro turisty na delších trasách. Na zkoušku byly zajištěny v omezeném počtu i plechové buttony s motivem Kramářovy chaty na Suchém vrchu.

Statistika účasti:          Pohádková cesta    –  děti        176
                                    cyklo                                          22
                                    pořadatelé, 12 zastavení Pohádkové
                                    cesty, kontroly na trasách          44

Celkem se 46. Vyhlídkových vrcholů zúčastnilo  509 dětí a dospělých. Je to oproti minulému roku o 3 účastníky více.

Za odbor KČT děkujeme Městu Jablonné nad Orlicí za finanční podporu akce, odboru kultury MěÚ za spolupráci a Sboru dobrovolných hasičů za zapůjčení potřebného vybavení.

Závěrem děkujeme všem rodičům s dětmi, turistům, organizátorům z řad členů odboru KČT i dobrovolníkům, kteří se zasloužili o úspěšné konání celé akce.

Zveme Vás na příští 47. Vyhlídkové vrcholy 2. září 2023.

Zapsal:  Jaroslav Krátký

14. 08. 2022 Vrbice

Po příjezdu do Kostelce nad Orlicí jsme se vydali cestou za nádražím až na červenou cestu Dr. J. S. Gutha - Jarkovského. Ta pokračovala lipovou alejí ke kapličce a dále okolo 14 zastavení křížové cesty a lesoparkem až do Suché Rybné. Cestou byly výhledy na Kostelec nad Orlicí. Kousek za Suchou Rybnou jsme došli k rozhledně na Vrbici. Trochu jsme se občerstvili a někteří turisté vystoupali na rozhlednu. Za Vrbicí jsme si zacvičili a dále jsme šli okolo Vrbické studánky už jen z kopce dolů do Potštejna. Z Potštejna jsme odjeli autobusem do Libchav a pak hned vlakem domů.

Akci vedl Olda Černohous.
  Za příjemného počasí se zúčastnilo 10 turistů.

06. 08. 2022 Červená Voda, Šanov, Horní Orlice, klášter, Králíky

14 našich turistů absolvovalo cca 10 km pěší výlet.V předcházející noci a k ránu intenzivně pršelo a odcházející fronta přinášela ještě pár kapek deště a zataženou oblohu. Turistům se po předcházejících tropických dnech pěkně dýchalo. Postupně se počasí zlepšovalo až na polojasno. V obci Šanov, která je převážně rekreační jsme obdivovali rekonstruované, ale i nové  chalupy a penzióny. V lese nad obcí jsme „zobali“ borůvky a maliny. Kolem rozhledny Val jsme došli ke klášteru. V Poutním domě někteří obědvali. Nabídka a kvalita jídla včetně příjemné obsluhy nás plně uspokojila. Asi polovina našich turistů odešla do Králík na dřívější vlak.
  Odjeli jsme z Králík ve 14,23 hod. náhradní autobus. přepravou do Dolní Lipky a vlakem domů.

Foto z výletu zajistil  Mirko Matyáš
  Výlet vedl Jaroslav Krátký

23. 07. 2022 Králický Sněžník

23. 07. 2022 jsme již pátým rokem podnikli tradiční výstup na Králický Sněžník. Výstup byl letos směrován jinou trasou. Vyšli jsme z Jódlova, kam nás přivezl autobus. Z této trasy jsme Kralický Sněžník viděli z jiné strany, než jsme zvyklý. Krásný výhled byl také na chatu Chronisko, která se nachází na polské straně. Po zdolání vrcholu jsme šli zpátky klasickou cestou na Dolní Moravu.
  Táňa Jurčíková nám přispěla fotografiemi z výšlapu.

Děkuje Karel

17. 07. 2022 Podlesí

Z důvodu hnízdění Chřástala polního na loukách nad Křivou Vodou jsme museli změnit trasu.
Šli jsme přes obec Podlesí, proto se trasa prodloužila na 13,5 km. Cesta nám ubíhala pomalu, protože místy klesala, ale i stoupala, až jsme došli k penzionu Zámeček. Na Zámečku nám připravil
občerstvení ochotný pan majitel, i když jsme měli málo času, tak se všichni občerstvili. Následoval sestup na zastávku ČD do  Vlaského.

Akci vedl Olda Černohous.
Za pěkného počasí se zúčastnilo 23 turistů.

09. 07. 2022 Kunvald - Orlická chata

Pod delší době jsme si opět prošli kousek Hřebenovky – Jiráskovy cesty. Využili jsme pohodlného cyklobusu z Jablonného do Kunvaldu a na hřeben se dostali po zelené turistické. Chvíli jsme poseděli na Orlické chatě u piva a klobás a vydali se podél Divoké Orlice k mostu před Kláštercem. Odtud jsme se už po neznačených cestách vrátili zpět do Kunvaldu k autobusu. Až na krátkou přepršku bylo příjemné letní počasí.

17 turistů ušlo 16 km

25. 06. 2022 10. výročí znovuotevření Kramářovy chaty na Suchém vrchu

25. června 2022 se uskutečnil pro veřejnost slavnostní akt u Kramářovy chaty.
  Z Jablonného nad Orlicí se zúčastnilo cca 25 turistů. Pro oživení z nedávné historie několik dat. Chata vyhořela v r. 2003 a poté několik let chátrala. Společnost CVS Žamberk chatu zrekonstruovala a veřejnosti byla otevřena v r. 2012.
  V odpoledním programu, který uváděl ing. Stanislav Havel, spoluvlastník chaty, vystoupila skupina mažoretek z Ústí nad Orlicí a k poslechu hrála kapela z Králík. O občerstvení bylo dobře postaráno.

Před odhalením pamětní desky vystoupili s krátkými proslovy:
                  předseda ústřední kontrolní komise KČT ing. Ján Babnič
                  předseda oblasti KČT Pardubický kraj Vlastimil Škvára
                  předseda odboru KČT Jablonné nad Orlicí Jaroslav Krátký
                  předseda Svazku obcí Orlicko a starosta Letohradu Petr Fiala

Setkání se také zúčastnil starosta Jablonného nad Orlicí Miroslav Wágner a starostové okolních obcí a města Králíky.

Účastníci obdrželi pamětní list, na kterém je uveden text z odhalené pamětní desky:

Kramářovu chatu původně vybudovanou Klubem československých turistů dle projektu ing. arch. Jaroslava Stejskala v roce 1928 a zničenou požárem v roce 2003 obnovila a zprovoznila v roce 2012 společnost CVS Žamberk s. r. o.

Zapsal: Jaroslav Krátký

18. 06. 2022  Ramzová

18. 6. 2022 se uskutečnil výlet z Ramzové přes Šerák směr Kouty.
  Za pěkného počasí jsme po hřebenech ušli zhruba 20 km. Na tvářích turistů se jevila spokojenost, až na závěrečnou cestu domů vlakem, která je vždy zdlouhavá.

Za účast děkuje Karel

11. 06. 2022 Stezka Českem

Našich 18 turistů se zúčastnilo celostátní akce pochodu Stezka Českem u příležitosti 134. výročí založení KČT. Z tras, které vedly kolem celé České republiky jsme si vybrali úsek z Mladkova do Králík v délce 16 km. Ten také 5 dalších našich turistů organizačně zajišťovalo na startu v Mladkově. Trasu jsme prošli za krásného letního počasí, občerstvili jsme se na Boudě a v cíli v Králíkách.

Výlet vedli – O. Černohous a Z. Kosková

06. 04. 2022 Černovír

28. 05. 2022 Putování za Loštickým tvarůžkem

Počasí bylo až  na  nějakou  malou  dešťovou přeháňku slunečné,  pan Beran  nás  autobusem bezpečně odvezl do Loštic i zpět  a 45 turistů zvládlo   cca  od 5 do 17km   různé  trasy  s pěknými  výhledy  na Bouzov i trochu  vzdálenější  Jeseníky.  V  cíli  nás  čekala  odměna  - diplom a chleba s máslem a tvarůžky. Kdo  měl chuť a zájem, tak  mohl  prohlédnout městečko Loštice,  navštívit muzeum tvarůžků, místního řezbáře, Památník Adolfa Kašpara  - malíře, muzeum gramofonů a nebo  židovskou synagogu. Mnozí z nás jsme  nakoupili  tvarůžky  a pak  už  jsme  se  jen  těšili,  jak si  na  nich doma pochutnáme.

Výlet  vedli   I. + M. Schnaubertovi
  Zúčastnilo se 45  turistů

21. 05. 2022 Zvolská Homole

Na tuto májovou sobotu připadl výlet do poněkud vzdálenější destinace, a to do oblasti jižně od Prahy. Startovali jsme na nádraží Vrané nad Vltavou a po naučné stezce Zvolská homole jsme vystoupali vysoko nad Vltavu s překrásnými výhledy do jejího údolí.  Z masivu Homole jsme sestoupili k železniční zastávce Jarov a tam nás čekal poněkud náročnější výstup po skalách k další vyhlídce. Pak už jsme pohodlnou cestou směřovali přes Károv a Lhotu do Dolních Břežan. V restauraci fotbalového stadionu jsme se naobědvali a pak už poněkud v rychlosti si prohlédli architektonicky významné stavby – Laserové centrum, zámek, Olivův pivovar, kruhový hřbitov, školku, sportovní halu, informační centrum, náměstí, Keltský park. Autobusem a metrem jsme dojeli na hlavní nádraží v Praze, někteří stihli ještě procházku z Václavského náměstí na nádraží.

18 turistů ušlo 12 km

Výlet vedla Z. Kosko

Foto L. Riznič

07. 05. 2022 Žulová – Horní Lipová

Ráno jsme odjeli vlakem do Žulové, odkud jsme se vydali na náročnější výšlap přes Nýznerovské vodopády do Horní Lipové.
  Počasí bylo příjemně jarní, ale i tak jsme se všichni při náročném výstupu pěkně zapotili. Po sestupu do Horní Lipové jsme naši trasu ukončily v restauraci  Kovárna. Na pivko se již všichni oprávněně těšili.
  Po občerstvení nás čekal ještě necelý 1 kilometr na nádraží, odkud jsme odjeli v plánovaném čase.
  V nelehkém terénu ušlo 19 zdatných turistů cca 18 km.

Výlet vedla a zapsala Marta Fendrichová

23. 04. 2022 Okolo Bludova

I když teplota nebyla úplně jarní, tak se rýsoval krásný a jasný den, který zlákal 22 turistů na pochod okolo Bludova. Trasa začala od železniční stanice Bludov a vedla lesem s velkým množstvím rozkvetlých rostlin. Za lesem se otevřely krásné výhledy na velkou část Jeseníků s Pradědem. Dále byl vidět Šumperk, Bludov, Zábřeh a jiné další krásné výhledy. Další zastávka byla u restaurace Bludoveček. Dále jsme pokračovali přes místo, kde stával hrad Bludov ke kostelíčku nad Bludovem. Tady nás překvapil Mirko Matyáš, který vytáhl z batohu Skotskou Whisky a všem nám nalil, protože měl narozeniny a tak jsme mu popřáli k jeho narozeninám. Cesta dolů už byla rychlejší a za chvilku jsme byli na začátku Bludova. Cestou dolů jsme potkali několik pěkně udržovaných soch, rybník a několik selských chalup. Na oběd jsme se stavili v hostinci Pod kostelem a potom jsme už spěchali přes rozhlednu na Brusnici, zpět na železniční zastávku v Bludově.
  Cestou domů byl vidět Kralický Sněžník s rozhlednou, Stezka v oblacích a nová lávka Sky Brid-ge 721.
  Bylo krásné počasí, skvělých 22 turistů a pěkných 12 km.

Akci vedl Olda Černohous

26. 03. 2022 Zahájení Skuteč

V Pardubickém kraji se uskutečnilo 26. března ve Skutči. Organizátorem byl odbor KČT Hlinsko.
  Z našeho odboru se zúčastnilo 57 turistů, kteří cestovali autokarem fy Beran z Králík. Úvodní program se konal na prostranství před sportovní halou. Po vystoupení zástupců Pardubického kraje, Města Skuteč a  KČT, převzal předseda odboru KČT Lanškroun symbolický klíč k pořádání „Zahájení“  r. 2023 v Lanškrouně.
  Naši turisté poté absolvovali komentovanou prohlídku zajímavostí města Skuteč. Navštívili jsme kostel Nanebevzetí Panny Marie, kulturní klub - moderní multifunkční zařízení, rodný dům hud. skladatele Václava Jana Tomáška, městskou sportovní halu, kostel Božího Těla, zastavili jsme se v městském muzeu a na jeho nádvoří. Prohlídku jsme ukončili na náměstí u Mariánského sloupu. Oběd jsme měli zajištěn v jídelně MŠ Osady Ležáků. Odpoledne byla v našem programu Žulová stezka - asi 5 km okruh v příměstském lese Horky.
  Autobusem jsme přejeli na poslední naši prohlídku hradu Rychmburk v obci Předhradí.
  Celý den bylo překrásné jarní počasí.
  Do Jablonného jsme se vrátili podle předpokladu v 18 hod.

Zapsal: Krátký Jaroslav
  Foto:  Fendrichová Marta

06. 03. 2022 Lanšperk

Černovír – Lanšperk – Dolní Dobrouč

Nedělní vycházka nám začala v Černovíru. Šli jsme za střelnicí lesní cestou až nad Václavov, kde jsme se napojili na zelenou turistickou značku. Po zelené značce, jsme šli skoro celou cestu.
V  Lanšperku, kousek nad zastávkou, jsme se odbočili vpravo a šli jsme se podívat na místo, kde stával bývalý Hrádek u Lanšperka. Pak jsme se vydali na hrad Lanšperk, odkud bývají pěkné výhledy, ale tuto neděli, to nebylo ideální. Než jsme se stačili rozhlédnout po okolí, začala Hana Filipová nalévat slivovici, protože má kulaté narozeniny. Tak jsme si připili, popřáli ji hodně zdraví a ať ji to ještě dlouho dobře šlape. Ani po této slivovici, jsme neviděli skřítka Stromoucha, který prý hlídá hrad a tak jsme šli na občerstvení do Hostince pod hradem. Po občerstvení jsme pokračovali okolo kapličky přes Kočtinu do Dolní Dobrouče na vlak. I když bylo počasí okolo 0 st.C a bylo umrzlo, i tak se sešlo 17 turistů.

Akci vedl Černohous Olda a ušli jsme 9 km.

26. 02. 2022 Rájec - Jestřebí

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

19. 02. 2022  Bystřec

28 turistů se zúčastnilo vycházky do sousední obce. Bylo skoro jarní počasí, polojasno. Vál silnější vítr, který snižoval pocitovou teplotu, ale v restauraci U Špičáků bylo útulno  s tradičně přátelskou  pohodou.
  Po družném posezení jsme se vraceli v podvečer spokojeně domů.

Foto: Fendrichová Marta
Vycházku vedl : Krátký Jaroslav

05. 02. 2022 Severomoravská chata

Lyžařský výlet, na Severomoravskou chatu, se nám vydařil.
  Bylo nás jako v Klabzubově jedenáctce.
  Dojezd naší pěkné lyžovačky byl až na nádraží do Králík.
  Po občerstvení jsme dojeli vlakem domů.

Děkuji Karel

22. 01.2022 Hrubý kámen

V týdnu před tímto výletem nám sněhová nadílka a pak sobotní sluníčko připravily nádherné kulisy pro naší procházku. Občas jsme prošlapávali cestu čerstvým sněhem, ale dostali jsme se i vysoko nad Červenou na vyhlídku Hrubý kámen. Poté jsme přes Pustiny a Kopeček došli do Letohradu. Někteří před odjezdem vlaku zakončili výlet v Nádražní restauraci.

18 turistů ušlo 8 km

02. 01. 2022 Jamné nad Orlicí

Novoroční vycházka, Jablonné nad Orlicí -Jamné nad Orlicí

Vycházky se zúčastnilo 48 turistů, z toho z našeho odboru KČT 42 a 6 ostatních. Většina /28/ absolvovala celou plánovanou trasu po Jiráskově stezce a dále po silničce z Orliček do Jamného nad Orlicí k „Tisu“.
V restauraci bylo k disposici občerstvení, ale zvláště možnost družného sdělování zážitků z covidového období bez turistických akcí v závěru minulého roku. Návrat domů probíhal individuelně.
  Počasí nám přálo, po předchozích mlhavých dnech vysvitlo i sluníčko, bylo bez sněhu a poměrně teplo.
  Celkem měřila trasa 10,5 km.